Home   Noutati   Despre noi   Produse   Parteneri   Contact
E-mail
Password
Signup
ANVELOPE CAMION
TURISM, 4X4
ā€œCā€-uri, AGRICOLE
INDUSTRIALE
Contactati-ne la:

0749 221 208
vanzari@vagoma.ro

Stiati ca...

Lucruri care nu vi se spun despre anvelopele de iarna

Lucruri care nu vi se spun despre anvelopele de iarna!

 

* Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii, decat daca circulati pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei.
* Politia nu va poate opri sa va verifice daca aveti cauciucuri de iarna, pentru ca „verificarile de rutina” sunt ilegale
* Un cauciuc „all seasons” de marca, de buna calitate, asigura o franare mai buna pe zapada decat unul de iarna de proasta calitate
* In conditii de carosabil uscat sau umed, la temperaturi de peste 10 grade, un cauciuc de vara, de buna calitate, asigura de cele mai multe ori o franare mai eficienta decat o anvelopa de iarna
* Distanta de franare la un autovehicul normal, in conditii de iarna, este cu 40-100% mai mare decat in conditii de carosabil uscat, indiferent de tipul de cauciuc folosit
* Amenda pentru circulatia pe drumuri acoperite de polei sau zapada este de 603-1.304 RON

Obligativitatea utilizarii cauciucurilor de iarna inRomaniava avea un singur efect clar: statul va incasa sute de milioane de euro, numai din plata TVA-ului. La un pret minim de 200 RON per anvelopa si la o cota de TVA de 24%, calculul este simpu: Practic, de fiecare masina complet echipata, statul incaseaza valoarea unei anvelope. La 1 milion de autoturisme, suma totala este de circa 200 de milioane de euro. Bineinteles, firmele care achita TVA mai au si cheltuieli cu taxa, deci valoarea platita nu este de strict 24% din suma incasata, dar la fel de adevarat este ca exista si anvelope de iarna cu preturi de 5-10 milioane, sau mai mult (pentru autoturisme de teren, de transport marfa etc.). O estimare facuta de economisti in primavara ducea suma ce va fi incasata de stat de pe urma cauciucurilor de iarna la cel putin 350 de milioane de euro.

Istoria unei afaceri banoase

Cauciucurile de iarna au aparut in urma cu mai bine de 30 de ani. Marile companii producatoare au sesizat oportunitatea de a-si mari considerabil profiturile si au demarat productia de masa in urma cu 10-15 ani, dar noile anvelope au avut parte de o primire… rece. Principala vana pentru acest fapt a fost aceea ca ele au fost puse pe piata sub denumirea de “cauciucuri de zapada”. Cum nu se gaseau multi cumparatori dispusi sa-si schimbe rotile de fiecare data cand ningea, vanzarile au fost mult sub asteptari. Anvelopele de iarna au fost aproape in pericol de disparitie, odata cu introducerea celor „all seasons”, care promiteau sa ofere conditii de rulare excelente, indiferent de vremea de afara.
In timp, competitia dintre marii producatori si perfectionarea tehnicilor de marketing au dus la reaparitia cauciucurilor de iarna. Primul pas a fost schimbarea numelui – din anvelope de zapada, in „anvelope de iarna” (denumire falsa, pentru ca ele nu au eficienta maxima, la modul general, iarna, ci doar in conditii de vreme foarte rece si pe asfalt acoperit cu mazga sau zapada). Au urmat campanii de lobby si de sensibilizare a posesorilor de automobile.
Lobby-ul nu a fost fara efect. In momentul de fata, tarile scandinave,Finlanda,Austria si unele landuri dinGermania. Acestora li s-au alaturat, in pripa,Estonia siRomania. Ceva mai aproape de normalitate, tari ca Italia,Franta,Andorra si Elvetia, care au extinse zone muntoase si ninsori abundente iarna, nu au impus folosirea cauciucurilor buclucase.

 

Teste care ar trebui sa va convinga sa cumparati

Odata cucampaniade popularizare a cauciucurilor de iarna, piata media a fost invadata de o serie de teste si demonstratii menite a demonstra eficacitatea acestora. Acestea se prezinta sub forma unor filmulete cu masini ce ruleaza cu cauciucuri de iarna pe pista unui patinuar si reusesc sa nu derapeze la uluitoarea viteza de 20 km/h, sau ca demonstratii grafice a distantelor de franare la masinile echipate cu diferite variante de anvelope. Invariabil, testele sunt efectuate in conditii arbitrare, care sa avantajeze cauciucurile de iarna – la temperaturi foarte scazute, pe gheata artificiala, pe strat de zapada afanata, nu batatorita – iar unele lucruri nu se mentioneaza – tipul si marca cauciucului, gradul de uzura, viteza la care se desfasoara testul s.a.m.d. Despre reclamele in care sunt prezentate masini ce franeaza instantaneu pe zapada sau polei nu credem ca mai este cazul sa comentam.

Teroarea – cea mai eficienta tehnica de marketing

Apropierea sezonului cauciucurilor de iarna a scos tot este mai rau in comerciantii de anvelope, dar si in slugile lor din mass-media. Dupa ce au incercat “zaharelul” (facand publicitate non-stop anvelopelor de iarna, inclusiv in buletinele de stiri), specialistii in marketing au scos artileria grea – au inceput sa aplice “metoda biciului”. Zi de zi suntem bombardati cu stiri panicarde, despre amenzile imense care ne pasc, daca nu ne echipam masina cu anvelope de iarna. Ca sa ne convinga ca cei 800-1000 de lei pe care ii vom da pe cauciucuri sunt o bagatela prin comparatie cu ce ne paste daca nu ne ducem la cumparaturi, marile lanturi de hypermarketuri, dar si mass-media centrala au umflat binisor amenda. Astfel, in unele din cele mai mari hypermarketuri, la intrarea clientilor este postat un anunt pe care scrie cu litere de-o schioapa ca riscam sanctiuni de “pana la 4.000 RON”. Asta in conditiile in care, prin comparatie, pentru condusul sub influenta alcoolului, amenda maxima este de 1.340 RON.

In ultimele doua luni, principalele canale media au intrat si ele in hora terorii, avansand cifre similare. Cu exceptia postului public si a catorva posturi cu ratinguri mici, televiziunile au alimentat din plin “teroarea amenzii”. Astfel, PrimaTV merge pe varianta cu 4.000 de lei, cifra frumoasa si rotunda, dar care, avand in vedere valoarea punctului-amenda, e imposibil de intalnit intr-un proces-verbal de contraventie pe Codul Rutier. ProTV ne sperie de luni bune cu o presupusa amenda “intre 2.500-4.000 RON”. Topul aberatiei este incheiat de Antena1, care, pe 28 octombrie, publica o stire in care se spune ca amenda poate merge pana la… 8.000 RON si ca politistii “pregatesc filtrele”.

Televiziune. Emisiune. Omisiune.

Ce nu se spune in aceste stiri este ca amenzile montruoase nu ii vizeaza pe cetateni. Desi au o baza reala – Legea transportului de persoane si marfuri – ele pot fi aplicate firmelor de transport, in conditii care nu au mare legatura cu cauciucurile de iarna. Astfel, amenda de 2.500-4.000 de lei se aplica doar firmelor ale caror autovehicule de transport circula pe zapada sau polei, fara a avea lanturi si/sau cauciucuri de iarna, sau invers – pe drum uscat, dar cu lanturile montate. Cat despre presupusa amenda de 8.000 de lei, aceasta este pur si simplu o inventie. Cea mai probabila sursa a acestei “emanatii” este cuantumul maxim in limita caruia se pot acorda despagubiri de catre firmele de transporturi, daca autovehiculele lor, neechipate cu lanturi (sau cu anvelope de iarna), blocheaza traficul, antrenand cheltuieli din partea administratorilor de drumuri.

Cat despre amenda pe care o riscati daca circulati pe drumuri acoperite de zapada ori polei, fara a avea cauciucuri de iarna, aceasta este in aceeasi clasa cu depasirea vitezei cu peste 40km/h, sau conducerea sub influenta bauturilor alcoolice – respectiv 9-20 puncte-amenda, adica 603 – 1.304 RON. Concret, un cetatean care este sanctionat de Politia Rutiera pentru lipsa cauciucurilor de iarna poate scapa cu o amenda de doar 300 RON, daca o achita in termen de 48 de ore. De asemenea, nu trebuie sa va temeti nici de eventuale filtre ale Politiei, pentru depistarea masinilor fara cauciucuri de iarna. Asta pentru ca Politia nu are voie sa faca filtre decat in situatii in care este ameninta siguranta publica. In plus, folosirea cauciucurilor de iarna nu este obligatorie, decat daca rulati pe zapada sau gheata, deci depistarea unei masini neechipate cu asemenea anvelope, pe timp bun, nu atrage sanctionarea.


Transport curier rapid

Pentru autoturisme - 5 ron.

Pentru light truck (C-uri) si 4x4 - 7 ron.

Preturile pentru transport sunt valabile pentru minim 2 bucati.

Pentru o singura bucata costul este de 20 ron.

Pentru anvelopele de camion de 17.5" - 25 ron.

Pentru anvelopele de camion de 19.5" - 35 ron.

Pentru anvelopele de camion de 22.5" - 40 ron.

Preturile includ tva.
Aceste tarife sunt valabile doar pentru localitatile in care Fan Courier are puncte de lucru.